ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Προσπαθήσετε στην αλληλογραφία μας να απαντάτε προς όλους κι
όχι μόνο προς εμένα οπότε ότι συζητάμε να αφορούν όλους. Προσπαθήσετε να βρείτε
τους 3-4 μαθητές που θα κάμετε δική σας ομάδα και αυτοί ο καθένας θα έχει άλους
3-4 για ομάδα όποιους αυτός θέλει-μην ανακατευτείτε με τους τελευταίους άμεσα
καθόλου, παρά μόνο μέσα από τους δικούς σας συνεργάτες. Σ αυτούς θα αναθέτετε
ερωτήματα που θα τα απαντούν με τους υπόλοιπους ή μόνοι τους.
Ζητείστε τους να φτιάξουν ένα λογαριασμό στο gmail με το
επίθετο και το όνομά τους πχ kalathakimaria@gmail.com ούτως ώστε όταν σας
στέλνουν μαιλ να ξέρετε ποιος είναι να μη σκοτίζετε το κεφάλι σας από τις χαζές
διευθύνσεις που δίνουν συνήθως.
Ζητείστε τους να φτιάξουν ένα blog ή wiki το οποίο να αφορά
μόνο και να είναι ορατό μόνο από τα άτομα της ομάδας και στο οποίο θα αναρτούν
όλοι. Δώστε τους θέμα στο blog αναλυμένο σε ερωτήματα και ζητείστε τους να
επισκεφτούν τα σχολικά βιβλία αρχικά στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ και να βρουν ότι
σχετικό υπάρχει. Δώστε την ιστοσελίδα να μπουν και να κατεβάσουν ένα
τουλάχιστον κείμενο, εικόνα, βίντεο, εφαρμογή applet και ότι άλλο θέλουν που να
υποστηρίζει το θέμα σας
Αναρτήσετε Φύλλο Εργασίας με βήματα για μια δραστηριότητα
που επιλέξατε να κάνουν στο πεδίο, στο εργαστήριο, στο σπίτι, αλλού
Αργότερα στείλτε τους κάποιο άρθρο και ζητείστε τη γνώμη
τους να τη γράψουν σε ένα έγγραφο google drive.
Δώστε τους ιστοσελίδες από ΚΠΕ και ΕΚΦΕ που έχετε δει εσείς
ότι έχουν υλικό σχετικό και πείτε τους να μπουν να κατεβάσουν ότι τους
ενδιέφερε περισσότερο.
Ζητήσετέ τους να φτιάξουν ένα σταυρόλεξο στο Hot potatoes με
το θέμα σας.
Ζητείστε τους να φτιάξουν ιστορία, μαντινάδες, έργο τέχνης,
μουσικό κομμάτι, ζωγραφική, παραμύθι κλπ σχετικό ή να βρουν στο διαδίκτυο.
Πείτε τους να ετοιμάσουν μια παρουσίαση Power Point για να
την παρουσιάσουν στην τάξη.
Όλο το υλικό που βρίσκει η ομάδα αναρτάται με τίτλο
περιγραφής στο blog. Όταν έχουν μεγάλα αρχεία να τα βάζουν στο Dropbox
Όταν έχετε μαζέψει υλικό στο blog σας, μετά την Πρωτοχρονιά,
κανονίστε μια τηλεδιάσκεψη με Team Viewer 8.0 στο οποίο εσείς ή ένας μαθητής θα
είναι διαχειριστής και θα έχει κινητά τηλέφωνα και μαιλς των άλλων.
Μέσα στα Χριστούγεννα ζητήσετέ τους να τελειώσουν με τις
εργασίες αυτές. Αν κάποια από τα ψηφιακά εσείς δεν ξέρετε να τα κάνετε, θα σας
δείξουν οι μαθητές ή δεν πειράζει, αυτοί να μάθουν μας ενδιαφέρει προς το
παρόν-εσείς όποτε σας ταιριάσει.
Αυτά που σας προτείνω είναι στην αιχμή της τεχνολογίας της επικοινωνίας
που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Εκπαίδευση που προσανατολίζεται στο μέλλον.
Κι ένα μόνο να κάνετε φέτος με τους μαθητές σας κέρδος είναι!! Εσείς αυτά τα
μαθαίνετε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης που λαμβάνετε στα Εκπαιδευτικά
Επιμορφωτικά Προγράμματα αλλά και από φίλους σας που στηρίζεστε, κυρίως εμάς
που είμαστε η ομάδα των προγραμμάτων. Προσπαθήσετε να βάλετε τους μαθητές να
ψάχνουν να απαντήσουν ερωτήματα που εσείς τους δίνετε κι όχι στο google γενικά
κι αόριστα αλλά σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες Πανμιων, Μουσείων, Οργανισμών,
Υποργείων, ΚΠΕ, ΕΚΦΕ κλπ
Μέσα στα Χριστούγεννα θα έχουν χρόνο να δραστηριοποιηθούν οι
μαθητές. Εσείς αυτό που θα κάνετε είναι κάθε μέρα να τους γράφετε στα μαιλ τους
και στην ιστοσελίδα κάτι, κι ας είναι κι άσχετο-αλλά ενδιαφέρον κι όμορφο-μην
ξεχνάτε τον ευρύτερο παιδαγωγικό σας ρόλο- ώστε να τους κρατάτε σε εγρήγορση,
κι ότι κάμουν!!!! Καλό είναι!! Την επόμενη φορά θα είναι καλύτερο!!!! Ου εν τω
πολλώ το ευ αλλά εν τω ευ το πολύ.
Στο Εκπαιδευτικό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα της Διδασκαλίας της
Βιολογίας με Μικροσκόπιο έχουμε ένα τέτοιο blog, στο οποίο υπάρχει και ο σύνδεσμος του blog που είχαμε στο Σεμινάριο των
διαδραστικών στο Ρέθυμνο. Μπείτε να περιηγηθείτε και δώστε τα και στους μαθητές
να κατεβάσουν από κει υλικό από τις επιλεγμένες ιστοσελίδες που προτείνουμε
No comments:
Post a Comment